Nuffnang Ads

Wednesday 9 October 2013

APA KHABAR? SIHAT?

Assalammualaikum w.b.t




APA KHABAR? Kaku dan bisu!!!!! Kalimat itu terasa kaku sekali. Seharusnya boleh saje jika kita bertanya khabar antara satu sama lain. Lebih-lebih lagi dalam keadaan yang kita tidak bersua muka dalam jarak yang hampir bertahun. RINDU? Tentu saje seperti senja yang masih ranum, masih saje indah, masih saje istimewa yang masih menyediakan ruang untuk kita berborak tentang mimpi – mimpi kita.

Memulakan bicara seakan ganjal… asing.. Apapun keadaannya aku tumpang bahagia atas semua kebahagian yang kau miliki. Apapun mimpimu doa aku sentiasa mengiringi. 

SiHAT? Ah kalimah ini juga masih saje terasa kaku mungkin kerana hati kita yang berubah beku. Entah sejak bila luka itu bermula tanpa ada alasan yang boleh kita bagi. 

Tak boleh ke kita seperti dulu??? Seperti orang lain. Seperti angka 11. Kau tetap no dan aku yang tetap tak berubah menjadi satu. Seharusnya kita tidak pernah menyalahkan antara satu sama lain. Malah bisa sama-sama berkongsi dan melewati senja bersama.  Bercerita tentang kebahagian masing-masing. Berkongsi suka duka dalam kita mencari bahagia cara kita.

Bukan ke kita masih dalam ukhwah yang sama… lantas kenapa hati kita harus menjadi jauh… hanya kerana jalan kita sedikit berbeda?

Entahla… mana silap nya. Kesunyian… kebekuan kita membuat hati kita berubah menjadi jarak jauh sekali, berbulan, bahkan bertahun hingga kita sama-sama berubah menjadi sunyi. KAU tahu? Aku masih tetap menyimpan tentang semua dalam diam.

Sunshine : Apapun jalan hidup kita.. seharusnya KAU dan AKU tidak perlu pergi jauh. Apapun semoga ALLAH sentiasa lindung AKU dan KAU dalam redha dan rahmat-NYA. Amin

1 comment: