Nuffnang Ads

Wednesday 9 September 2015

Tanggapan Pertama

Assalammualaikum w.b.t

Tanggapan pertama atau kata omputeh "first impression". Lebih kurang sebulan berada dalam situasi dan suasana yang baru. Tak tau macamana nak di luahkan dengan kata-kata atau riak muka hahaha. 

Jujurnya ; 
Hati kata: Semua ok. Baru lagi tak boleh nak cakap apa. Semoga apapun, jalannya tetap sama. Mencari  rezeki atas jalan dan REDHA ALLAH. Permulaan dan hingga kini semuanya masih sempurna atau bahasa mudah..  Alhamdulillah berdoa dan bertawakal yang semua akan baik-baik.

Fikiran kata : Cuba cari semua yang positif. Sebab tak ada benda yang mudah. Lebih-lebih untuk belajar semua  dari zero (0). 

Biawak kata : Kat sini bla bla bla bla.... Ahhhhhhhhhhhhhhh ni yang buat Sunshine jadi stress huhu

Susah nak nilai... ye semua datang dari hati. Niat utama nak cari rezeki lebih atas jalanNYA. Jadi sepatutnya tak perlu dengar kata biawak. Cuma kadang-kadang tak suka sebab ada manusia yang apa salahnya 'ko beri aku sedikit ruang untuk buktikan aku mampu untuk sama-sama bangunkan vision & mission kita'. Sunshine juga berhak untuk diberi peluang.

INSYAALLAH semua akan ok. Terus terang Sunshine rase perasaan kali ni tak sama macam mula-mula Sunshine masuk RA. Semoga permulaan yang baik berakhir dengan lebih sempurna. Percaya Allah dah janjikan yang terbaik. Malah... please Sunshine tanam terus niat asal dan jangan sesekali terkesan dengan perkara yang tak perlu Sunshine risaukan. 



Bak kata kawan : Kenapa nak semakkan fikiran untuk benda remeh yang belum tau kesahihannya.  Lebih baik berusaha untuk sama-sama maju dan berjaya. Semua orang ada peranan sendiri. 

Sunshine : INSYAALLAH.. selagi jalannya betul... ALLAH tetap bersama.

No comments:

Post a Comment