Nuffnang Ads

Monday 30 April 2012

Rindu

Assalammualaikum w.b.t


"Kerinduan bukan teman
  Yang mendamai perasaan di kala sepi
  Rindu bukan teman
  Yang merawat duka di kala kau berjauhan"

Rindu? Pada sape? Pada apa? Untuk apa?...

Dalam hidup x de apa yang kekal... Datang & Pergi adalah lumrah kehidupan. Banyak benda boleh buatkan kita rindu... rindu pada kenangan.. rindu pada kawan-kawan... banyak benda yang Sunshine rindukan. Rindu itu juga buat Sunshine lebih kenal sape diri, sekeliling dan kenangan-kenangan itu jadikan siapa Sunshine hari ini.

Cepat betul masa berlalu. Dari kita kecil bermain dengan kawan-kawan tanpa kira umur… Di hantar ke sekolah tadika, blaja untuk kenal dunia persekolahan. Masuk sekolah rendah, yang masih belum kenal erti hidup…. Melangkah kesekolah menengah, mula blaja rase tanggungjawab… Melanjutkan pelajaran diperingkat lebih tinggi, jauh dari keluarga untuk belaja berdikari. Dan akhirnya berkerja, dari satu organisasi ke organisasi yang lain.

RINDU x pada kenangan2 tu?… kawan2 yang silih berganti, perasaan yang susah dan senang, gembira dan sedih, luka dan kecewa dll

Di mana kita kenal erti kawan, sahabat, teman sejati. Apapun dan dimanapun semuanya tetap tersemat didalam hati. 

Manusia datang dan pergi dalam hidup orang lain. Kita juga akan datang dan pergi dalam hidup orang lain. Setiap orang ada kehidupan yang telah direncanakan oleh ALLAH. Doakan yang terbaik untuk semua.

Note : Sunshine bangga dengan apa yang SUNSHINE lalui. Semua jadikan Sunshine lebih kuat.


No comments:

Post a Comment